Santé

Picture
Liefde  voor de zintuigen

Als je liefdevolle boeken gaat googlen komen er tientallen boeken voorbij die allen op een andere wijze een link leggen naar het Boeddhisme. Zo schreef de Dalai lama over de kracht van vriendelijkheid. Ik leende in de bieb een boek over het ontwaken van je Boeddha hart, een hart dat ieder mens bezit. Hoezeer het Boeddhisme, vriendelijkheid, liefde en het ontwaken daarvan in mijzelf mij ook boeit en bezighoud, is dit niet waar ik  nu naar opzoek ben.

Ik heb mijn overvolle boekenkast eens grondig onderzocht nadat ik mijzelf heb afgevraagd wat liefde voor mij eigenlijk betekend.  De liefde die ik voel voor Mark mijn man, mijn liefde voor lezen en schrijven, liefde voor mooie woorden en zinnen. Mijn liefde voor mijn werk als verpleegkundige.  En ook de liefde die ik voel voor winkelen, geld uitgeven, mooie kleren, frutsels om ons huisje gezelliger te maken. Liefde voor kaarsen en wierook, liefde voor de zintuigen. Terwijl ik dit schrijf, bonkt mijn hoofd nog na van de gezellige avond die ik gisteren met vrienden in de kroeg had. Ik heb gezelligheid lief. Ik heb mijn vrienden lief. Ik heb eigenlijk best heel veel lief. Terug naar de boekenkast, daarin staat het ABC van liefde door Osho. Een klein handzaam boekje wat absoluut de moeite van het lezen waard is. Mijn boekenkast bied ook plaats voor een boek van Moeder Theresa. Het voorbeeld voor velen als het gaat om liefde voor je naaste.

Houd u net als ik van een goed glas wijn op zijn tijd? Dan is dit boekje een absolute aanrader:

Een neus voor wijn geschreven door Filemon Wesselink.

Wijn is zo’n product dat met de meest mooie woorden en fabuleuze volzinnen omschreven wordt door heel veel mensen. “Een rijk boeket, vleugje cederhout en een overweldigende afdronk”, bijvoorbeeld. Hoe liefdevol klinkt dat?

Een neus voor wijn is een met liefde en passie geschreven boek.   De interviews laten wijnkenners aan het woord die met nog meer passie vertellen over hun kennis en kunde van de magische wijnwereld.

Absolute verwennerij voor de zintuigen.